Маючи автомобіль, мимоволі стикаєшся з його обслуговуванням і ремонтом, у тому чи іншому разі ми стаємо перед вибором запчастин і витратних матеріалів. У даній статті ми розкриємо розуміння, що таке автозапчастини, оригінальні автозапчастини та не оригінальні автозапчастини (ліцензійні). Отже, весь автомобіль складається з вузлів і агрегатів, в свою чергу ці вузли і агрегати складаються з комплектуючих, іменованих автозапчастинами. Часто ми чуємо запитання від продавців – Вам оригінал або не оригінал? Часто від сусіда по гаражу чи стоянці, друзів ми чуємо – я використовую в обслуговуванні авто тільки оригінальне масло, фільтра, автомобільні запчастини... А інший сусід або продавець говорить, а навіщо платити більше за одне і теж...яка різниця, оригінальна запчастина або не оригінальна запчастина? Отже, що ж таке оригінальні автозапчастини та олії, звідки вони беруться, хто їх виробляє?
Оригінальні запчастини – це запчастини продаються під торговою маркою виробника автомобіля. Вони мають каталожний номер за стандартом виробника автомобіля. Але звідки вони беруться і хто їх виробляє? Мерседес, БМВ, Ауді...? Ні, виробники автомобілів проектують автомобіль і виробляють тільки кузов автомобіля, а решта поставляється заводами виробниками запчастин та комплектуючих. Ці запчастини виготовляються по кресленнях і параметрами наданими самими заводами з виробництва автомобілів або ж запчастини розроблені і проведені за певним вимоги виробників автомобілів. Часто у виробника автомобілів є два постачальника одних і тих же автозапчастин. Для чого? Для перестраховки безперебійних поставок на конвеєр з виробництва автомобілів. Тобто одна і та ж деталь під одним і тим же каталожним номером може бути проведена різними виробниками, у різних країнах. Якість оригінальних запчастин гарантується виробником автомобілів.
А тепер, що таке не оригінальні автозапчастини або як ще називають ліцензійні. Ці автозапчастини виробляються за ліцензією заводів виробників автомобілів, тобто за основними параметрами. До таких запчастинах в основному відносяться так звані «розхідники», це: фільтра, деталі ходової, деталі гальмівної системи, зчеплення, деталі двигуна, системи охолодження, системи запалювання, вихлопної системи. Так само в ліцензії бувають деталі кузова та оптики, але вони як правило мають проблеми з нормальною установкою, тому тут існує думка – краще взяти б/у. Производители могут менять параметры запчастей в ту или иную сторону, но в данном случае гарантию на запчасти дает уже завод производитель автозапчастей. Под лицензионными брендами автозапчастей может скрываться один и тот же производитель который поставляет на ковер по производству автомобилей, так сказать на одной и той же линии производится автозапчасти с маркировкой – производителя автомобилей, а потом маркируются по собственным каталогам, т. е. под брендом. Бывает, что снимая ту или иную деталь с нового автомобиля, мы видим две маркировки – оригинальный каталожный номер и лицензионный. Так же существует мнение, что автозапчасти произведенные одним и тем же производителем для оригинала и лицензии разные, но производители это отрицают, хотя и это мнение имеет право на жизнь, т. к. чем старше авто, тем дешевле должна быть деталь, а это можно достигнуть удешевлением производства, например в странах с более дешевой рабочей силой. Лицензионные запчасти попадают на рынок спустя пару лет после появления автомобиля в продаже, кроме случаев когда деталь могла применяться на более ранних моделях, данное приводит к удешевлению.
Підводячи підсумки, можна сказати наступне:
— фірмова ліцензійна запчастину за якістю не гірше оригіналу;
— ліцензійна запчастину дешевше, по причині відсутності додаткової вартості виробника автомобілів.
В цілому, використовуючи фірмові ліцензійні запчастини, можна зекономити на обслуговуванні, але не варто плутати з дуже дешевими і сумнівного походження запчастинами, оскільки в цьому випадку може бути дорожче...