Всі автомобілісти знають, що в автомобілі знаходиться від 4 до 7 фільтрів які відповідають за очищення різних систем.
Фільтруючі системи:
- паливна;
- повітряна;
- масляна.
Повітряна система підрозділяється на дві підсистеми:
- повітряна система двигуна;
- система фільтрації салону.
Для чого потрібен повітряний фільтр двигуна?
Фільтр відповідає за очищення повітря, що поступає від пилу, пуху та інших абразивних речовин, які впливають на довговічність роботи двигуна. Так само допомагає приготувати правильну суміш для максимально ефективного згоряння палива.
Повітряні фільтра відрізняються між собою не тільки візуально і конструктивно, але і за матеріалами і пропускної спроможності всмоктуючого повітря. Як відомо, чим більше надходить повітря тим легше двигуну працювати, що призводить до збільшення потужності. По цьому, коли люди кажуть, що можна купувати дешеві фільтра і просто міняти їх чаші, це є глибокою помилкою. Дешевий фільтр проводиться з матеріалів з низькою пропускною здатністю повітря. У більш дорогих фільтрах використовуються високоякісні матеріали, які володіють кращою пропускною здатністю, очищенням і уловлюванням більш дрібних частинок забруднювачів. Заміна фільтрів здійснюється згідно з регламентом ТО (для карбюратоных моторів раз в 10000 км, інжектор раз 15000 км), або в залежності від умов середовища експлуатації(у міських і запилених умовах заміна відбувається частіше).
Для чого потрібен повітряний фільтр салону?
Фільтр салону необхідний для очищення системи вентиляції внутрішнього простору авто. Фільтра бувають двох видів:
- Для фільтрації від пилу, пуху, насіння рослин і т. д.
- Фільтр салону ВУГІЛЬНИЙ». Який в свою чергу виконує функції вищевказаного, а також допомагає уловлювати і нейтралізувати різні бактерії, чадний газ (від авто), пилок рослин та інші шкідливі речовини, з-за яких у людей можуть виникати проблеми з дихальними шляхами або алергією.
Заміна фільтра відбувається два рази на рік або кожні 15000 км Ознакою заміни фільтра є не приємний запах при запуску авто. Категорично не рекомендується продувати під високим тиском або чистити його. Так як при прочищенні фільтра ви нічого не доб'єтеся, а тільки погіршите роботу елемента, плюс шкідливі грибки які з'являються на стінках нікуди не дінуться і будуть розвиватися, що приведе до зворотного ефекту.
Паливні фільтри!
Вони служать для очищення палива від пилу, вологи та інших забруднювачів які можуть вплинути на довговічність роботи паливної системи, форсунок, карбюраторів.
В паливній системі авто встановлюється від 1 до 2-ух фільтрів:
- Для грубого очищення палива. Встановлюється на всі види авто. Даний фільтр коштує в баку на топливоприемной трубці. Залежно від року випуску авто може бути зроблений з латунної дрібнозернистою сітки або з синтетичних матеріалів на більш сучасних авто. Ці фільтрувальні елементи вловлюють великі частинки сміття, води та інших забруднювачів. Заміна або чищення відбувається відповідно до регламентних робіт або по мірі падіння тиску палива в системі.
- Фільтра тонкого очищення відрізняються між собою і мають 3 основних різновиди:
- Для карбюраторних двигунів. Встановлюється після паливного насоса, перед карбюратором. Його завдання відфільтрувати залишився дрібний частинки, які пройшли через фільтр грубої очистки і подати паливо в карбюратор для приготування суміші. У цих фільтрах застосовується паперовий або нитковий елемент. Можуть бути різні по установці: вертикальними або горизонтальними, а також з відстійником і без нього. Деякі виробники додають в відстійник 1 або 2 маленьких магніту для уловлювання металізованих частинок.
- Для інжекторних двигунів. Встановлюється на паливну магістраль з допомогою кліпс або гайок залежно від способу кріплення. Характерно відрізняються за виглядом від карбюраторних фільтрів і робочим характеристикам. Внутрішній елемент фільтра так само виготовлений з паперу із застосуванням алюмінієвої перегородки. Якість паперу може відрізняться за пропускної спроможності і ефективності очищення палива. Відповідно чим дешевше фільтр, тим швидше нам загрожує чищення або купівля форсунок.
- Для дизельних моторів. Застосовуються паперові фільтруючі елементи циліндричної форми зверху і знизу мають пластикові кришки. Встановлюються металеві колби підключені до паливної магістралі. Так само є фільтра застосовувані на сучасних дизельних агрегатах за формою нагадують масляні фільтра. Такі фільтра більш ретельно очищають паливо.
Заміна фільтрів відбувається 1 раз в 10000 км для карбюраторних двигунів. Для інжектора 1 раз в 15000-20000 км. і дизельні 10000-20000 км. Але, виходячи з того, що якість палива у нас мало відповідає Європейським стандартам, рекомендується проводити заміну фільтрів більш частіше, ніж зазначено.
Масляні фільтра!
Існують кілька різновидів фільтрів для очищення масла в двигуні.
Основні відмінності щодо способів фільтрації:
- Фільтр полнопроточный – пропускає через себе все масло, яке надійшло від масляного насоса.
- Фільтр частичнопроточный – фільтр пропускає частину масла не фільтруючи його, а іншу половину пропускає через фільтруючий елемент. Такий спосіб фільтрації займає більше часу з очищення масла, але дозволяє швидко доставити масло при запуску двигуна в необхідні місця для змащування.
- Фільтр комбінована – поєднує в собі два різновиди вищеперелічених фільтрів. Такі фільтри дозволяють більш якісно і швидко очистити масло і продовжити термін їх служби.