Опитавши різних експертів, працівників СТО, авто-спортсменів, водіїв-професіоналів, ми не змогли отримати якихось універсальних правил економії палива в зимовий час. Кожен, керуючись своїм досвідом, радив щось своє. Але ми вислухали всіх і вивели формулу економії, зрозуміло, що автомобіль повинен бути справний. Боротися з великою «ненажерливістю» автомобіля можна тільки на справному авто: фрикційні накладки гальмівних колодок при русі автомобіля не повинні шкребти вхолосту по барабанах та дисках, підшипники ходової частини повинні легко обертатися, системи запалювання і живлення повинні бути налагоджені, компресія в циліндрах двигуна має бути в нормі.
1. Насамперед перевірте повітряний фільтр.
Це може зайняти дві хвилини, знімемо його, піднімемо на просвіт, якщо світло не проходить, значить, фільтр підлягає заміні. Непридатний фільтр обмежує потік повітря, який надходить всередину двигуна. Через це на порядок більше спалюється палива.
2.Щоб знизити витрату палива, використовуємо «легкі» моторні мастила з низькою в'язкістю на основі полусинтентики і синтетики. Порівняно з традиційною в'язкої «мінералкою» вони на 6% знижують споживання палива.
3. Перевірте тиск в шинах
Якщо скати не докачанные, то вони підвищують опір коченню, з-за цього витрачається занадто багато палива. Пам'ятайте, що перевіряти тиск потрібно тільки в холодних шинах. Щоб заощадити паливо, потрібно збільшити тиск на 0,3 бару від норми. Хоча таким чином трохи збільшиться навантаження на деталі кузова та підвіски, пасажири цього практично не помітять.
У пробках зберігайте постійну швидкість
Адже в пробки в години пік машини різко рушають, то різко гальмують, що збільшує навантаження на вузли автомобіля і збільшує витрату палива. Якщо мова йде про вільний рух, спробуйте пару днів поїздити, не перевищуючи швидкість 90 кілометрів на годину. Через деякий час ви помітите, що на заправку вам доводиться їздити все рідше і рідше.
Обережно користуйтеся педаллю газу
Різкий старт говорить про те, що паливо витрачається даремно, тому що при цьому в циліндри подається великі порції пального. Не використовуйте на малих швидкостях підвищені передачі, це значно підвищить витрата пального.
Намагайтеся різко не гальмувати
Особливо це стосується карбюраторних двигунів, у яких через жиклери холостого ходу висмоктується надмірна кількість палива при раптовому гальмуванні.
Завжди уважно потрібно стежити за обстановкою на дорозі, щоб потім у потрібний момент можна було б скинути швидкість.
Рідше включайте кондиціонер
Кондиціонер спалює від 5 до 20% витраченого палива. Краще відкрийте вікна, може це і брудніше і жарче, але зате в критичній ситуації ви зможете дотягнути до автозаправки. Тим самим вам вдасться знизити витрату палива.
Позбавтеся від непотрібних речей
Позбавтеся від усіх речей, які роблять ваш автомобіль важче і підвищують опір повітря - це багажник на даху, непотрібний мотлох в багажнику, тюнінг і т. д. Все це погано впливає на витрату палива. Намагайтеся не змінювати серійні колеса на широкі. Особливо це відчувається в далеких поїздках, де ефект від стандартних вузьких коліс дуже відчутний.
Система запалювання
Через несправності в системі запалювання (погана проводка, брудні свічки і т. д.) можна втратити 30-40% бензину. Людині, яка погано розбирається в техніці, не під силу буде в цьому розібратися, тому краще всього звернутися до професіоналів.
З вітерцем – дорожче
Величезні швидкості не можуть сприяти економії. Витрата палива зростає за рахунок зростаючого аеродинамічного опору. Відкриті люк або скла дуже незначно впливають на витрату палива на малих швидкостях. Якщо ви хочете прокотитися з вітерцем, то долийте в бак додатково 0,2 - 0,5 літра палива.
Зайвий світло - це зайві літри
Постійно включені споживачі електроенергії коштують грошей.
Постарайтеся рідше користуватися кондиціонером, підігрівом сидінь, внутрішньосалонної підсвічуванням, обігрівом заднього скла, електричними підйомниками. Якщо ви забудете і не вимикайте обігрів заднього скла, то ви витратите 0,4 літра палива. Знайте, що кожні 100 кілометрів шляху кондиціонер споживає 1,5 літра палива. Звичайно, в туман, в негоду і навіть вдень треба включати ближнє світло, тут вам вже доведеться забути про економію.
Поради щодо зниження витрати бензину
Якщо машина витрачає багато бензину, то на це може бути багато причин. Є багато способів боротьби з великою витратою палива.
Лямбда-зонд
Датчик кисню часто «вмирає» з-за етилованого бензину, покривається окислами свинцю. Коли автомобіліст заливає бензину більше, ніж потрібно, суміш перезбагачується, у вихлопі збільшується вміст CO, що є непрямою ознакою несправності датчика кисню. За допомогою комп'ютерної діагностики двигуна можна виявити несправність лямбда-зонда. У разі несправності його треба замінити, а це дорого, адже новий коштує близько 400 доларів. Є ще варіант подешевше це датчик від Bosh з ВАЗа вартістю приблизно 100 гривень. Є варіант з чисткою датчика ортофосфорною кислотою. Деякі просто радять перепрошити комп'ютер, для того щоб він «не бачив» лямбда-зонда.
Свічки
Заміна свічок є варіантом боротьби з підвищеною витратою палива. З плином часу від неякісного бензину свічки виходять з ладу. По-перше, свічки потрібно підбирати по каталогу.
По-друге, куплені свічки, якщо вам їх продали в солідному магазині, і навіть якщо вони фірмові потрібно перевірити правильний на них зазор. Інакше заміна свічок не дасть ніякого ефекту. Зустрічаються ж і підробки.
Фільтри
- Масляний
- Повітряний
- Паливний
Їх потрібно перевірити на предмет засміченості, і якщо потрібно, то замініть їх. Часто це допомагає.
Бронепроводи
Високовольтні дроти (або трамблер) можуть бути пробиті або забруднені. У результаті може статися витік електрики, і суміш не буде тліти. Тому зверніть увагу на проводку.
Каталізатор
Каталізатор може бути несправним, або вибитим. Він дуже часто приходить в непридатність, через використання неякісного бензину. Відсутність каталізатора додає витрату палива, і трохи збільшує потужність.
Обороти холостого ходу
Якщо на холостому ходу обороти високі, то збільшується витрата, особливо при їзді по місту. Нестійкі обороти XX – річ неоднозначна.
Кут випередження
Кут випередження має великий вплив і є можливою причиною великої витрати палива.
Датчик витрати повітря
Перевірте його на справність.
Форсунки
Якщо забруднились форсунки, вони перестануть розпорошувати бензин, і він буде литися струменем. Можна замінити їх на нові або ж помити.
Компресія
Для того, щоб перевірити стан двигуна потрібно зміряти компресію. Витрата палива залежить не тільки від стану двигунів і від стану інших агрегатів.
Бажано провести діагностику, довірте свій автомобіль фахівцям. З поломками і несправностями в автомобілі можна і потрібно боротися (якщо є час, гроші і бажання).
Але є й інші фактори, які не будуть приводом для візиту в діагностичний центр, але іноді суттєво, а іноді не дуже впливають на витрати палива:
1. Клас машини та об'єм двигуна
Нерозумно очікувати від бензинового джипа маленького витрати палива, або від великого седана представницького класу. Цей підвищений витрата потрібно вважати свого роду платою за комфорт. Але є і невеликий парадокс – на машині одного класу при одній манері їзди витрата у двигунів з меншим об'ємом двигуна більше. При однакових оборотах двигун з великим об'ємом працює з меншим навантаженням, а значить, буде менше витрачати палива.
2. Манера водіння
У тих, хто любить зриватися зі світлофора, паливо витрачається набагато більше. Тому якщо ви турбуєтеся про економію палива, задумайтеся, як ви їздите по місту.
3. Рельєф місцевості
Характер руху, затори, постійні заїзди в гору, всі ці фактори впливають на витрату палива.
4. АКПП
Багато власників автомобілів кажуть, що витрата палива на автоматі більше, ніж на коробці на 10 - 15%. Звичайно, це неоднакова для всіх цифра, дехто стверджує, що автомат до витрати «додає» приблизно 1 - 2 літра, хтось говорить навпаки. Я впевнена, що різниці у витраті практично немає в МКПП і АКПП. Витрата додає і несправний автомат.
Також на витрати впливає режим підвищеної передачі. При включеному OD (O/D ON) витрата буде менше, якщо ви будете їхати по трасі. У місті спробуйте експериментувати самі, заміряйте витрата при включеному і виключеному овердрайві. За відгуками власників, у різних машинах виходять різні результати. Буває що при вимкненому овердрайві, витрата палива більше, ніж при включеному.
5. Система впорскування
Як відомо D4 у Toyota і Mitsubishi GDI у погано поєднуються з нашим бензином. Тому Toyota не поставляє машини з D4. Крім дорогого ремонту та інших проблем це викликає підвищений витрата бензину.
6. Якість бензину
Судячи з відгуків, витрата бензину при залитому 95-му менше, ніж при залитому 92-му. Але в 95-му є присадки. Часто спостерігається зміна витрати палива, коли доводиться переїжджати з одного міста в інше, тому що в різних містах продається той самий 92-й і 95-ий бензин, але іншої якості. Висновок такий, ретельно вибирайте заправні станції.
7. Час року
У зимовий час витрата палива підвищується з-за грубки, гуми, пробок, ожеледі, прогрів двигуна. Поїздки на погано прогрітому двигуні додають витрати, тому що в непрогрітий двигун вливається збагачена суміш. У зимовий час намагайтеся рідше виїжджати в місто, таким чином, ви зможете знизити витрату палива.
8. Споживачі електроенергії
Гідропідсилювач керма, фари, магнітофон, кондиціонер – зменшують потужність двигуна і, отже, підвищують витрату, нехай навіть і не сильно.
9.Повний привід
Машини з 4WD витрачають більше бензину і це відомий факт.
10. Резина
Зимова гума додає витрата палива. Різний розмір гуми - це різна навантаження на двигун при розгоні і різна витрата палива.
11. Пробіг
С годами состояние машины ухудшается. А когда ухудшается состояние агрегатов, повышается расход топлива.Таким образом, расход топлива на машине зависит об многих факторов. Главный вопрос возникает, как бороться с повышенным расходом топлива, и нужно ли вообще с ним бороться. Часто ремонт, который предназначен для снижения расхода, может обойтись вам в такую сумму, которая сможет окупить долгую езду на автомобиле с самым большим расходом. Не всегда есть гарантия, что ремонт может принести ожидаемый эффект. Тому знижуючи витрату палива в літній або зимовий час, подумайте, а чи справді ваш витрата так великий, як вам здається, і чи варто з ним боротися.