Як визначити «підробку»?
Автолюбителю з невеликим стажем буде вельми непросто з першого погляду відрізнити підроблену автомобільне скло від оригінального. Саме з цієї причини, усвідомлення того, що ви придбали неоригінальну деталь, приходить лише через деякий час після встановлення автоскла і початку його експлуатації. Наприклад, незабаром ви починаєте помічати, що на новому автостекле чомусь дуже швидко з'являються подряпини від щіток очисника, або ось ще один приклад – ви почали помічати спотворення зображень, коли дивитеся через це скло.
Причина всього вищеописаного в тому, що при виробництві «підробок» просто відсутній не тільки якісну сировину, але і, в більшості випадків, не дотримується технологія виробництва, як результат – порушення геометрії і міцності. І самим небезпечним в цьому випадку є те, що таке автомобільне скло при ударі розколюється на великі і гострі осколки, які можуть нанести серйозні травми не тільки водієві, але і пасажирам. Також варто відзначити, що «підроблене» автомобільне скло може запросто лопнути або ж, скажімо так, «вибухнути», навіть при незначному механічному впливі або ж при перепаді температури навколишнього середовища.
Як ви самі розумієте, оригінальне автомобільне скло, яке виготовлене згідно всім вимогам виробника, перевершує «підробку» по міцності в чотири-п'ять разів, а воно зможе прослужити в десятки разів довше при аналогічних умовах експлуатації. Наведемо приклад, при сильному механічному впливі оригінальне автомобільне скло розбивається на безліч дрібних осколків з тупими гранями (це досягається завдяки спеціальній загартуванню), і як наслідок – таке автоскло не здатне нанести серйозні травми ні водієві, ні пасажирам автомобіля. Оригінал автомобільного скла ніколи не помутніє, і не буде викликати оптичного спотворення зображень.
Також ще одним істотним недоліком підробленого автомобільного скла є те, що його вирізають практично вручну, а це означає, що його розміри не будуть ідеально підходити під ваш автомобіль. У більшості випадків, таке скло або менше від прорізу, або взагалі не входить в нього. Зате в тому, що оригінальне скло, виготовлене на заводі, ідеально підійде до габаритів вашого залізного коня, можна ні крапельки не сумніватися. Воно розробляється і проводиться за кресленнями, які надає сам автовиробник.
На деяких лобових стеклах є спеціальна сонцезахисна смуга, яка на «підробку» швидше за все, дуже швидко вигорить, а її ширина може не відповідати вимогам Госту. Якісне автомобільне скло таких недоліків не має. Сонцезахисна смуга на ньому буде виконана згідно всім вимогам та з використанням сучасних технологій – буде завдано особливий фарбувальний шар, який чинить опір впливу сонячних променів.
При купівлі автомобільного скла варто також звернути увагу на його краю. У «підробки» вони, швидше за все, будуть неякісно оброблені (можна побачити задирки або ж мікровідколи). Наявність таких ознак може проявитися у вигляді передчасних тріщин або ж взагалі викликати труднощі при установці автоскла в отвір. Що ж стосується «оригіналу», то на ньому всі нерівності акуратно усуваються за допомогою спеціального верстата з алмазними дисками.
Які різновиди автомобільних стекол бувають?
Автомобільні скла можуть бути як одношаровими, так мати й кілька шарів. Одношарові скло ще називають «сталініт». Цей вид автоскла проходить спеціальну термічну обробку (гартування). Саме завдяки цьому правильно загартоване автоскло при ударі – розсипається дрібними частинами з тупими гранями. Такі скла найчастіше встановлюють бокові або задні двері машини. Є також скла, що складаються з декількох шарів, називають їх «триплекс». Такий вид скла складається з декількох шарів скла, які чергуються з шарами спеціальної полімерної плівки. У випадку механічного пошкодження скла ця плівка здатна утримати осколки від разлетания (осколки, як би провисають на цій плівці і таким чином не завдають шкоди оточуючим людям). Саме тому такий вид скла встановлюють в отвір лобової автомобіля.
У продажу можна зустріти і «атермальне скло. Створені вони за спеціальною технологією, завдяки якій здатні утримувати до 50 відсотків шкідливого ультрафіолетового випромінювання. Як ви самі розумієте, така технологія не доступна при кустарному виробництві.
На кожному автомобільному склі є ще одна відмітна особливість – це маркування скла. На скла, виготовлені в заводських умовах, маркування наноситься методом хімічного травлення (цей факт може бути корисним при визначенні «оригіналу» або «підробки»). По маркуванню можна визначити: на якому заводі було виготовлено автоскло, тип скла (одношарове чи багатошарове), стандарти, яким відповідає це скло, а також дату його виготовлення. Останнім часом також можна зустріти автомобільні скла ще й з голографічною наклейкою, яка також спростить процес відзнаки «оригіналу» від «підробки». Хоча варто також зазначити, що технології не стоять на місці, і в найближчому майбутньому все складніше і складніше буде відрізнити «підробку» від «оригіналу».
І насамкінець, звернемо вашу увагу на найголовніший факт відмінності оригінального автоскла від «підробки» - це ціна останнього (вона істотно нижче). Але перш ніж зробити вибір – подумайте, що для вас важливіше: вартість автоскло або безпека вас і ваших близьких людей?.. Відповідь, думаємо, напрошується сам собою.
Удачі вам на дорогах!