МІФ: "У "пробці" двигун краще глушити"
ПРАВДА: Це не зовсім так. З точки зору економії палива, можливо, це має сенс, тільки якщо стояння автомобіля в "пробці" буде більше 5-10 хвилин. Якщо ж вимикати і запускати двигун часто, це, навпаки, призведе до перевитрати палива і в деякій мірі зменшить ресурс двигуна та акумулятора.
МІФ: "Рух на нейтральній передачі зменшує споживання бензину"
ПРАВДА: Абсолютно хибна думка! На нейтральній передачі двигун споживає стільки палива, скільки необхідно для підтримки її роботи на холостому ходу. При скиданні газу або при гальмуванні двигуном (коробкою передач) електроніка перекриває подачу палива в камеру згоряння до тих пір, поки обороти двигуна не знизяться до оборотів холостого ходу. При вимиканні передачі відповідно ж відбувається падіння оборотів до холостого ходу, подача бензину відновлюється і экономиязаканчивается. Тому рух на передачу і гальмування двигуном і економніше, і корисніше, і краще з точки зору безпеки руху. До речі, режим примусового холостого ходу (рух на передачу без натискання на акселератор) дуже корисний для мотора – відбувається викид гару і кіптяви.
МІФ: "Спойлер (антикрило) знижує витрату"
ПРАВДА: Як раз навпаки. Спойлер потрібен, щоб краще притискати автомобіль до дороги. А робить він це за рахунок додаткового опору повітряному потоку (відповідно додаткової витрати палива). І чим більше площа і кут нахилу спойлера, тим більше він впливає на витрату. Існують спойлери, які покращують аеродинаміку автомобіля, але вони підбираються індивідуально для кожного автомобіля з обов'язковою продувкою в аеродинамічній трубі.
Якщо ж виникає необхідність встановлення антикрила "для краси", краще вибирати нейтральний спойлер, який не має яскраво вираженого кута атаки і є лише імітацією спортивного аксесуара.
МІФ: "Для економії палива розганятися потрібно поволі"
ПРАВДА: Економний розгін – це плавний розгін, а не повільний. Тривалий рух на нижчих передачах, навпаки, призводить до перевитрати. Безумовно, в момент прискорення моментальний витрата значно збільшується, але чим менше буде час розгону, тим швидше двигун вийде на оптимальний режим роботи і знизить споживання бензину.
МІФ: "Прогрітий на місці двигун витрачає менше палива"
ПРАВДА: Дійсно, непрогрітий двигун витрачає палива більше, ніж прогрітий, але, по-перше, прогрівання двигуна на холостому ходу (на місці) спричиняє підвищений витрата палива, і вся подальша економія "вилітає в трубу". По-друге, багато автовиробників в керівництві по експлуатації просто не рекомендують цього робити. Справа в тому, що непрогрітий двигун викидає в атмосферу значно більше шкідливих речовин. Так що краще якомога швидше почати рух.
МІФ: "Рух на підвищеній передачі економить паливо"
ПРАВДА: Це не зовсім так. Рух як на дуже низьких, так і на дуже високих оборотах призводить до перевитрати. Обрана передача повинна відповідати оптимальним оборотами двигуна. Оптимальні обороти обертання коленвала у кожного автомобіля різні і складають приблизно 80% від частоти обертання, при якому досягається максимальна потужність. Наприклад, для двигуна з оборотами максимального крутного моменту 4 000 об/хв оптимальними є обороти 3 200 об/хв. Тому не варто нехтувати перемикання на знижену передачу, т. к. рух на підвищеній передачі при оборотах, близьких до холостого ходу – близько 1 500 об/хв, – збільшує витрату палива (в сумішоутворення починає втручатися система холостого ходу, додаючи зайве паливо).
- автоматична КПП;
- включений кондиціонер;
- навантаження на генератор (стереосистема, фари, додаткові енергоспоживачі);
- тривалий прогрів, "пробки" на дорогах, завантаженість автомобіля;
- агресивний стиль їзди (часті і різкі розгони і гальмування).
Витрата палива на справному авто залежить в основному від самого водія – витрата бензину істотно збільшується при досить інтенсивному і частому натисканні на педаль газу.На витрату палива впливають і деякі фактори зовнішнього середовища. Наприклад, їзда в темний час доби менш економічна. І це викликано не тільки необхідністю включення світлових приладів, але і необхідністю використовувати в цілях безпеки інший швидкісний режим. Те ж можна сказати про русі в умовах недостатньої видимості – туман, дощ, сніг. Стан дороги також може зробити деякий вплив на витрату палива. Рух в ожеледь вимагає підвищеної обережності і зниженій швидкості. Взимку витрата палива завжди вище, ніж влітку. Для цього є кілька причин: установка зимових шин, необхідність більш тривалого розігрівання двигуна перед початком руху, застосування обігрівальних приладів, короткий світловий день, якість доріг та ін.
Технічно справний автомобіль завжди буде споживати менше пального, ніж автомобіль з несправностями. Рівномірна швидкість руху автомобіля економить паливо, тобто різкі розгони і гальмування – вороги економії. Але не варто нехтувати безпекою і рухатися дуже повільно. У потоці транспортних засобів самим безпечним варіантом буде рух зі швидкістю потоку. Ні для кого не секрет, що при русі по місту і по магістралі витрата палива буде відрізнятися. Різними він буде і при русі по дорозі і асфальту. Тривале стояння в "пробках" дуже сильно збільшує витрату палива, так як двигун працює, а автомобіль практично не рухається. Тому, плануючи поїздки, необхідно заздалегідь продумати маршрут. При цьому найчастіше більш довгий шлях не означає менш економічний, і навпаки. Рекомендується використовувати кінетичну енергію автомобіля – якомога менше користуватися педаллю гальма, більше рухатися накатом, плавніше гальмувати і розганятися, заздалегідь прогнозувати ситуацію на дорозі (не розганятися перед червоним сигналом світлофора).
Не прогрівайте двигун до робочої температури на стоянці: як тільки стрілка покажчика температури зрушилася, можна починати рух.